Trochu kontroverzní název článku, ale je to tak, který ale vůbec není směřován na pořadatele, ale spíše na přístup technických komisařů. Pořadatelům se podařila uspořádat nová RZ jen kousek od servisní zóny v Janovicích. Krásná kombinace pomalých pasáží, rychlejších úseků, ale hlavně super šotoliny, panelů a vojenského prostoru. Ale to je až sobota. V pátek se již tradičně začíná na okruhu v Čínově. Letos se jel i za tmy, což byla fakt výzva. Osobně nemám moc rád tyto okruhovky za tmy. Auta na sebe svítí a blbě se soustředí na jízdu. Pak byla RZ Andělická a obtížný Koráb. Když jsme na Koráb přijeli a měli chvilku času do časové kontroly, vypnuli jsme motor a omrkli auto. 2 minuty do časovky, sedáme do auta, kukla, helma, pásy, startér a nic. Jen cvak. A zase cvak. Vystupuji z auta, bouchám do startéru a zase jen cvak. No nic, tlačím auto z kopce dolů, na zpátečku, a Marek zkouší startovat. Trvá to strašně strašně dlouho ale naskočí, poutám se a jedeme do časovky. O 2 minuty později, takže penalizace 20sec. Kopec na Koráb se vydýchávám, takže se soustředím jen na zatáčky - je to celkem jednoduché L9 50 do P9 a takto to jde za sebou. Pak už stíhám číst a je to fajn. První etapu prohráváme s jediným našim soupeřem ve třídě F5 a tím Jaromír Kovanda taktéž na Favoritu a to o celých 18sec. Dvojnásobná škoda té penalizace, ale to je technika.
Číst dál: Historic Vltava Rally - super rally s divnou atmosférou
Po testování ve zmrzlých Žíželicích jsme se vydali do Slušovic na populární Kopnou. Je fajn vědět do čeho jdeme. Na kopné jsme startovali již po třetí, dvakrát jsme jeli některé části při Barumce a jednou při Mikuláši. S trochou nadsázky se nebojím říci, že jsme zde jak doma. Seznamovací jízdy probíhali v pohodě, použili jsme rozpis z loňského roku a jen mírně upravili. RZ Kopná jsme si napsali znovu, protože se v prostřední části se jela jinak než minule. Oproti našim předchozím startům jsem vyjeli s jiným designem. Znak škoda se přestěhoval do středu a máme nový "černý moderní" interiér. Pro ty kdo by nechápal, proč maska a interiér tolik znamená, je to dané homologací. Favorit první generace (pozná se hlavně tím, že má masku chladiče se znakem na straně) byl homologován v roce 1988 (rozteče kol 4x98, hnědá palubní deska, hnědé výplně dveří) dovolí startovat ve třídě E1. Jelikož jedeme tovární barvy dle roku 1993, tak jsme přizpůsobili i tyto detaily (rozteče kol 4x100, maska se znakem veprostřed, černý interiér, hladké dveřní kliky). Takže třída F5. Jak jednoduché se v tom vyznat:-) Jedna věc je homologace, druhá je dobová kapitola J, která udává, jak mají auta v dané periodě všeobecně vypadat. k tomu ale za chvilku.
Česká rallyová sezona je v plném proudu, máme za sebou Valašku a Kopnou, která byla poprvé zařazena i do seriálu MČR Historických automobilů. Než se ale z výfuků vyhnali pavouci na prvních ostrých kilometrech, měli soutěžní posádky a jejich stroje se možnost svézt na Testovací RZ Žíželice. S Markem jsme měli v plánu se někde před sezonou rozjet. Nevyšla testovací RZ v Mostu, tak jsem se přihlásili do Žíželic. Je to kousek od Prahy a z minulých videí jsme věděli, že se jedná o docela technický úsek dlouhá něco přes 3km. S čím jsem ale vůbec nepočítali bylo počasí. Paí Zima se opět přihlásila a na víkend opravdu i přišla. Teploty pod bodem mrazu, silný vítr a stálé sněžení. Nasadili jsme 10let staré zimní seriové pneumatiky na kterých jsem kdysi dávno odjeli Rally Vrchovina a jeli do Žíželic. V doprovodu jsme měli naivně i suché:-) Na ty ale pochopitelně vůbec nedošlo, ale zkusili jsme alespoň jízdu na mokrých.
Téměř většina týmů a posádek již vydává tiskové zprávy o tom, co mají v plánu v roce 2018, ale než tak učiníme i my, tak se vrátíme o pár měsíců zpět, na pražský Strahov, kde se již tradičně odehrál jeden z exibičních závodů. Ročník 2017 byl částečnou reinkarnací původního formátu, kdy se jela i klasická rychlostní zkouška a pak teprve kroužit kolem stadionu. Touto novinkou byla RZ známá ze závodů do vrchu EDDA cupu, tedy Zbraslav - Točná. Nejelo se ale úplně od mostu, ale začínalo se u odbočky na Točnou. Krátká RZ, ale technicky docela náročná. Ta se jela 2x a pak až teprve klasika v podání strahovských koleček:-).
Číst dál: Pražský rallysprint 2017 - krátké ohlédnutí v čase
Dnes 3 - Měsičně 110 - Celkem 107405