A máme tu závěr sezóny. Po Příbrami se odjede již jen sprint v Vsetíne a pak několik "sranda" závodů jako Setkání mistrů, Pražský rallysprint a Mikuláš. Co dodat, uteklo to rychle, stejně jak uteče samotná rally. Ale vraťme se ještě do poloviny října, kdy vládlo krásné, téměř letní počasí. Po roční odmlce jsme vyjeli opět do Příbrami, aby jsme se poprali o co nejlepší výsledek v rámci kategorie 5, tedy historická auta v periodě výroby 1990-1996. Před Příbramí jsme drželi fantastickou druhou příčku za famózním Jindrou Štolfou. Za námi byl ale Vlasta Neumann s překrásným Fordem Cosworth RS, ale bylo jasné, že jestli Vlastu nezradí technika, půjde před nás.
V předvečer startu na Rally Příbram se pojďme v čase vrátit do konce prázdnin, kdy v kalendáři motoristických fanoušků je červeně poznamenáno magické slovo "Barumka". A nezbývá než souhlasit, protože tato soutěž se opravdu vymyká ostatním domácím soutěžím ve všech směrech a kdo říká, že se jedná o vrchol sezony, má 100% pravdu. To samé platí i o kalendáři Historických automobilů, i když jedeme jen půlku této krásné soutěže. A i kdyby se jel jenom autobusák, tak to stojí za to. Proto díky všem fanouškům, kteří dokáží i pro historiky vytvořit elektrizující atmosféru.
Do startu vrcholu soutěžácké sezony, tedy Barum Rally zbývá týden a tak je potřeba oprášit vzpomínky na uplynulou rally. Jak již bývá v posledních letech zvykem, jedná se o Rally Bohemia. Kdybych psal tento článek tak před pěti lety, rozhodně bych nenapsal, že je barumka tím nejlepším u nás. Poslední dobou ale musím sportovně uznat, že to tak je. Bohemka posledních ročníků již je jen mlhavým stínem kdysi tak náročné a krásné soutěže. Nevím čím to je, vždyť v okolí komína je tolik automobilových nadšenců, továrna rally podporuje, zaměstnává lidi z širokého okolí, obce profitují z úspěchu značky Škoda a mohl bych pokračovat dál a dál. Jenže opak se zdá být pravdou. Bohemka má problém s povolením tratí, kdysi krásné úseky na semilsku či jablonecku se už taky nejedou či zbyly jen některé fragmenty a tak jedinou hezkou RZ v letošním zůstal Sychrov. To je ale zatraceně málo. Místo toho se jede po širokých asfaltech, kde rozhoduje pouze výkon motoru, jako to bylo na RZ Ještěd. Taktéž to lidské zapálení, které je vidět již na zmiňované barumce, ale třeba i v Pačejově či Krumlově, prostě chybí.
Jak už název článku napovídá, v Krumlově nás to bavilo. Asi je to tím, že jedeme za mokra i za sucha stále stejně. Já říkám, že máme mokrý rozpis a Marka zas baví, když se auto neustále někam klouže a je to hravé. I z toho důvodu jsme byli asi jediní, kdo na přeskupení v páteční etapě v kaplici vystupoval z auta s úsměvem:-) Ale to už dost přebíhám, vraťme se o něco zpět do rozpáleného servisu na výstavišti v Budějovicích. Máme natrénováno, Malonty se dost zrychlili takže to není z našeho pohledu ono, ale stále jsou to Malonty náročné svojí délkou a charakterem. Rožmberk není nic moc, dost rychlých pasáží v druhé polovině. Zbytek klasika, náročné, těžké zkoušky, spousta horizontů, časový harmonogram poskládán dlouho do noci, jízda na světla a k tomu nestálé a těžko odhadnutelné počasí. Prostě krásný ale těžký Krumlov. A to se nám líbí, to je prostě rally s velkým R:-)
Dnes 4 - Měsičně 98 - Celkem 112129