02.gif
Fotorally

Česká rallyová sezona je v plném proudu, máme za sebou Valašku a Kopnou, která byla poprvé zařazena i do seriálu MČR Historických automobilů. Než se ale z výfuků vyhnali pavouci na prvních ostrých kilometrech, měli soutěžní posádky a jejich stroje se možnost svézt na Testovací RZ Žíželice. S Markem jsme měli v plánu se někde před sezonou rozjet. Nevyšla testovací RZ v Mostu, tak jsem se přihlásili do Žíželic. Je to kousek od Prahy a z minulých videí jsme věděli, že se jedná o docela technický úsek dlouhá něco přes 3km. S čím jsem ale vůbec nepočítali bylo počasí. Paí Zima se opět přihlásila a na víkend opravdu i přišla. Teploty pod bodem mrazu, silný vítr a stálé sněžení. Nasadili jsme 10let staré zimní seriové pneumatiky na kterých jsem kdysi dávno odjeli Rally Vrchovina a jeli do Žíželic. V doprovodu jsme měli naivně i suché:-) Na ty ale pochopitelně vůbec nedošlo, ale zkusili jsme alespoň jízdu na mokrých.

Téměř většina týmů a posádek již vydává tiskové zprávy o tom, co mají v plánu v roce 2018, ale než tak učiníme i my, tak se vrátíme o pár měsíců zpět, na pražský Strahov, kde se již tradičně odehrál jeden z exibičních závodů. Ročník 2017 byl částečnou reinkarnací původního formátu, kdy se jela i klasická rychlostní zkouška a pak teprve kroužit kolem stadionu. Touto novinkou byla RZ známá ze závodů do vrchu EDDA cupu, tedy Zbraslav - Točná. Nejelo se ale úplně od mostu, ale začínalo se u odbočky na Točnou. Krátká RZ, ale technicky docela náročná. Ta se jela 2x a pak až teprve klasika v podání strahovských koleček:-).

 

Zimní období je v našich končinách dobou klidu a přípravou na novou sezonu. Je to hlavně dané tím, že u nás nejsou povoleny pneumatiky s hroty, takže rally na veřejných komunikacích není možná. To ale neplatí o uzavřeném prostoru milovického letiště vybudovaného v 80. letech sověstkou armádou. Mnoho z nás si představí, že letiště je velká nezáživná betonová plocha, tak proč zrovna rally? Každé letiště totiž musí mít mnoho obslužných komunikací a o to právě jde. Možností, jak namotat trať je nespočet a musím říci, že některé formáty tratě jsou jezdecky velmi hodnotné. Povrh tvoří buď panely nebo beton různé kvality (ale žádná rozbíjeřka to není), často se mění charakter jednotlivých úseků a tempo. Chvilku jedete po úzkým, pak na široké letiště a z toho odbočit zase do úzkého. Napsat si dobře rozpis s mnoha pomocnými body je základ. Možná se ptáte, že pro tak zkušeného soutěžáka jako je Marek to přece musí být nuda - nuda to rozhodně není, protože nejezdí Marek ale jeho syn Tomáš.

Po úspěšné rally Bohemia jsme byli správně nažhaveni a s pocitem vítězství jsme vše připravovali na krásnou a těžkou Barumku. Pořadatelé letos připravili pro pole historických automobilů obzvláště těžké tratě a i formát soutěže s přejezdem cílové rampy po 22hod značil, že poslední dva přetěžké úseky Semetín a Troják se již pojedou za šera či tmy. Pár dní před tím jsem sehnal na internetu použité mlhové světlomety Hella 3000. Dneska je to docela vzácnost. Světelnou rampu jsme konečně dostali do správné dobové podoby a svítila fakt skvěle. Proto jsem se na noční RZ docela i těšili.

Dnes 0 - Měsičně 105 - Celkem 108430