bckground.gif
Fotorally

Do startu vrcholu soutěžácké sezony, tedy Barum Rally zbývá týden a tak je potřeba oprášit vzpomínky na uplynulou rally. Jak již bývá v posledních letech zvykem, jedná se o Rally Bohemia. Kdybych psal tento článek tak před pěti lety, rozhodně bych nenapsal, že je barumka tím nejlepším u nás. Poslední dobou ale musím sportovně uznat, že to tak je. Bohemka posledních ročníků již je jen mlhavým stínem kdysi tak náročné a krásné soutěže. Nevím čím to je, vždyť v okolí komína je tolik automobilových nadšenců, továrna rally podporuje, zaměstnává lidi z širokého okolí, obce profitují z úspěchu značky Škoda a mohl bych pokračovat dál a dál. Jenže opak se zdá být pravdou. Bohemka má problém s povolením tratí, kdysi krásné úseky na semilsku či jablonecku se už taky nejedou či zbyly jen některé fragmenty a tak jedinou hezkou RZ v letošním zůstal Sychrov. To je ale zatraceně málo. Místo toho se jede po širokých asfaltech, kde rozhoduje pouze výkon motoru, jako to bylo na RZ Ještěd. Taktéž to lidské zapálení, které je vidět již na zmiňované barumce, ale třeba i v Pačejově či Krumlově, prostě chybí.

Jak už název článku napovídá, v Krumlově nás to bavilo. Asi je to tím, že jedeme za mokra i za sucha stále stejně. Já říkám, že máme mokrý rozpis a Marka zas baví, když se auto neustále někam klouže a je to hravé. I z toho důvodu jsme byli asi jediní, kdo na přeskupení v páteční etapě v kaplici vystupoval z auta s úsměvem:-) Ale to už dost přebíhám, vraťme se o něco zpět do rozpáleného servisu na výstavišti v Budějovicích. Máme natrénováno, Malonty se dost zrychlili takže to není z našeho pohledu ono, ale stále jsou to Malonty náročné svojí délkou a charakterem. Rožmberk není nic moc, dost rychlých pasáží v druhé polovině. Zbytek klasika, náročné, těžké zkoušky, spousta horizontů, časový harmonogram poskládán dlouho do noci, jízda na světla a k tomu nestálé a těžko odhadnutelné počasí. Prostě krásný ale těžký Krumlov. A to se nám líbí, to je prostě rally s velkým R:-)

Trochu kontroverzní název článku, ale je to tak, který ale vůbec není směřován na pořadatele, ale spíše na přístup technických komisařů. Pořadatelům se podařila uspořádat nová RZ jen kousek od servisní zóny v Janovicích. Krásná kombinace pomalých pasáží, rychlejších úseků, ale hlavně super šotoliny, panelů a vojenského prostoru. Ale to je až sobota. V pátek se již tradičně začíná na okruhu v Čínově. Letos se jel i za tmy, což byla fakt výzva. Osobně nemám moc rád tyto okruhovky za tmy. Auta na sebe svítí a blbě se soustředí na jízdu. Pak byla RZ Andělická a obtížný Koráb. Když jsme na Koráb přijeli a měli chvilku času do časové kontroly, vypnuli jsme motor a omrkli auto. 2 minuty do časovky, sedáme do auta, kukla, helma, pásy, startér a nic. Jen cvak. A zase cvak. Vystupuji z auta, bouchám do startéru a zase jen cvak. No nic, tlačím auto z kopce dolů, na zpátečku, a Marek zkouší startovat. Trvá to strašně strašně dlouho ale naskočí, poutám se a jedeme do časovky. O 2 minuty později, takže penalizace 20sec. Kopec na Koráb se vydýchávám, takže se soustředím jen na zatáčky - je to celkem jednoduché L9 50 do P9 a takto to jde za sebou. Pak už stíhám číst a je to fajn. První etapu prohráváme s jediným našim soupeřem ve třídě F5 a tím Jaromír Kovanda taktéž na Favoritu a to o celých 18sec. Dvojnásobná škoda té penalizace, ale to je technika.

Po testování ve zmrzlých Žíželicích jsme se vydali do Slušovic na populární Kopnou. Je fajn vědět do čeho jdeme. Na kopné jsme startovali již po třetí, dvakrát jsme jeli některé části při Barumce a jednou při Mikuláši. S trochou nadsázky se nebojím říci, že jsme zde jak doma. Seznamovací jízdy probíhali v pohodě, použili jsme rozpis z loňského roku a jen mírně upravili. RZ Kopná jsme si napsali znovu, protože se v prostřední části se jela jinak než minule. Oproti našim předchozím startům jsem vyjeli s jiným designem. Znak škoda se přestěhoval do středu a máme nový "černý moderní" interiér. Pro ty kdo by nechápal, proč maska a interiér tolik znamená, je to dané homologací. Favorit první generace (pozná se hlavně tím, že má masku chladiče se znakem na straně) byl homologován v roce 1988 (rozteče kol 4x98, hnědá palubní deska, hnědé výplně dveří) dovolí startovat ve třídě E1. Jelikož jedeme tovární barvy dle roku 1993, tak jsme přizpůsobili i tyto detaily (rozteče kol 4x100, maska se znakem veprostřed, černý interiér, hladké dveřní kliky). Takže třída F5. Jak jednoduché se v tom vyznat:-) Jedna věc je homologace, druhá je dobová kapitola J, která udává, jak mají auta v dané periodě všeobecně vypadat. k tomu ale za chvilku.

Dnes 3 - Měsičně 289 - Celkem 107795