02.gif
Fotorally

Po testování ve zmrzlých Žíželicích jsme se vydali do Slušovic na populární Kopnou. Je fajn vědět do čeho jdeme. Na kopné jsme startovali již po třetí, dvakrát jsme jeli některé části při Barumce a jednou při Mikuláši. S trochou nadsázky se nebojím říci, že jsme zde jak doma. Seznamovací jízdy probíhali v pohodě, použili jsme rozpis z loňského roku a jen mírně upravili. RZ Kopná jsme si napsali znovu, protože se v prostřední části se jela jinak než minule. Oproti našim předchozím startům jsem vyjeli s jiným designem. Znak škoda se přestěhoval do středu a máme nový "černý moderní" interiér. Pro ty kdo by nechápal, proč maska a interiér tolik znamená, je to dané homologací. Favorit první generace (pozná se hlavně tím, že má masku chladiče se znakem na straně) byl homologován v roce 1988 (rozteče kol 4x98, hnědá palubní deska, hnědé výplně dveří) dovolí startovat ve třídě E1. Jelikož jedeme tovární barvy dle roku 1993, tak jsme přizpůsobili i tyto detaily (rozteče kol 4x100, maska se znakem veprostřed, černý interiér, hladké dveřní kliky). Takže třída F5. Jak jednoduché se v tom vyznat:-) Jedna věc je homologace, druhá je dobová kapitola J, která udává, jak mají auta v dané periodě všeobecně vypadat. k tomu ale za chvilku.

Česká rallyová sezona je v plném proudu, máme za sebou Valašku a Kopnou, která byla poprvé zařazena i do seriálu MČR Historických automobilů. Než se ale z výfuků vyhnali pavouci na prvních ostrých kilometrech, měli soutěžní posádky a jejich stroje se možnost svézt na Testovací RZ Žíželice. S Markem jsme měli v plánu se někde před sezonou rozjet. Nevyšla testovací RZ v Mostu, tak jsem se přihlásili do Žíželic. Je to kousek od Prahy a z minulých videí jsme věděli, že se jedná o docela technický úsek dlouhá něco přes 3km. S čím jsem ale vůbec nepočítali bylo počasí. Paí Zima se opět přihlásila a na víkend opravdu i přišla. Teploty pod bodem mrazu, silný vítr a stálé sněžení. Nasadili jsme 10let staré zimní seriové pneumatiky na kterých jsem kdysi dávno odjeli Rally Vrchovina a jeli do Žíželic. V doprovodu jsme měli naivně i suché:-) Na ty ale pochopitelně vůbec nedošlo, ale zkusili jsme alespoň jízdu na mokrých.

Téměř většina týmů a posádek již vydává tiskové zprávy o tom, co mají v plánu v roce 2018, ale než tak učiníme i my, tak se vrátíme o pár měsíců zpět, na pražský Strahov, kde se již tradičně odehrál jeden z exibičních závodů. Ročník 2017 byl částečnou reinkarnací původního formátu, kdy se jela i klasická rychlostní zkouška a pak teprve kroužit kolem stadionu. Touto novinkou byla RZ známá ze závodů do vrchu EDDA cupu, tedy Zbraslav - Točná. Nejelo se ale úplně od mostu, ale začínalo se u odbočky na Točnou. Krátká RZ, ale technicky docela náročná. Ta se jela 2x a pak až teprve klasika v podání strahovských koleček:-).

 

Zimní období je v našich končinách dobou klidu a přípravou na novou sezonu. Je to hlavně dané tím, že u nás nejsou povoleny pneumatiky s hroty, takže rally na veřejných komunikacích není možná. To ale neplatí o uzavřeném prostoru milovického letiště vybudovaného v 80. letech sověstkou armádou. Mnoho z nás si představí, že letiště je velká nezáživná betonová plocha, tak proč zrovna rally? Každé letiště totiž musí mít mnoho obslužných komunikací a o to právě jde. Možností, jak namotat trať je nespočet a musím říci, že některé formáty tratě jsou jezdecky velmi hodnotné. Povrh tvoří buď panely nebo beton různé kvality (ale žádná rozbíjeřka to není), často se mění charakter jednotlivých úseků a tempo. Chvilku jedete po úzkým, pak na široké letiště a z toho odbočit zase do úzkého. Napsat si dobře rozpis s mnoha pomocnými body je základ. Možná se ptáte, že pro tak zkušeného soutěžáka jako je Marek to přece musí být nuda - nuda to rozhodně není, protože nejezdí Marek ale jeho syn Tomáš.

Dnes 1 - Měsičně 107 - Celkem 106761