bckground.gif
Fotorally

Trochu kontroverzní název článku, ale je to tak, který ale vůbec není směřován na pořadatele, ale spíše na přístup technických komisařů. Pořadatelům se podařila uspořádat nová RZ jen kousek od servisní zóny v Janovicích. Krásná kombinace pomalých pasáží, rychlejších úseků, ale hlavně super šotoliny, panelů a vojenského prostoru. Ale to je až sobota. V pátek se již tradičně začíná na okruhu v Čínově. Letos se jel i za tmy, což byla fakt výzva. Osobně nemám moc rád tyto okruhovky za tmy. Auta na sebe svítí a blbě se soustředí na jízdu. Pak byla RZ Andělická a obtížný Koráb. Když jsme na Koráb přijeli a měli chvilku času do časové kontroly, vypnuli jsme motor a omrkli auto. 2 minuty do časovky, sedáme do auta, kukla, helma, pásy, startér a nic. Jen cvak. A zase cvak. Vystupuji z auta, bouchám do startéru a zase jen cvak. No nic, tlačím auto z kopce dolů, na zpátečku, a Marek zkouší startovat. Trvá to strašně strašně dlouho ale naskočí, poutám se a jedeme do časovky. O 2 minuty později, takže penalizace 20sec. Kopec na Koráb se vydýchávám, takže se soustředím jen na zatáčky - je to celkem jednoduché L9 50 do P9 a takto to jde za sebou. Pak už stíhám číst a je to fajn. První etapu prohráváme s jediným našim soupeřem ve třídě F5 a tím Jaromír Kovanda taktéž na Favoritu a to o celých 18sec. Dvojnásobná škoda té penalizace, ale to je technika.

Po příjezdu do servisu to už tak fajn ale není. Opět komisaři s posuvkou jako na kopné, tentokrát jsme museli výsledky měření podepsat. To nesvědčilo nic dobrého. Ale co, jedeme 14 palcová kola, pneumatiky Hankook o rozměru 170mm (6,7 palce), takže vše je fajn. Měření komisařů ale ukázalo hodnotu 7,19 palce. Stále tomu ale nepřikládám nějaký důraz. Jenže ouha. V dobové příloze J, podle které má být auto postaveno a pravidla dodržovány je uvedeno, že pro skupinu A do obsahu motoru 1300ccm je povolena šířka pneumatik maximálně 7 palce!!! No nic, jedeme dál stejně jiné pneu nemáme. Noční čínovský okruh je trochu zpožděn z důvodu havárie, Andělická i Koráb bez problémů a zase servis. Při vjezdu do UP obdržíme informaci, že jsme nedodrželi přílohu J a jestli na pneumatikách odstartujeme i ráno, budeme nahlášeni Sportovním komisařům. No jo, ale co obout. Žádný dodavatel pneumatik nic podobného v rozměru 14 palců nemá. No nic, revolta je revolta a tak to neřešíme a ráno startujeme na tom stejném.

Ráno při výjezdu ze servisu opět komisař se šuplerou, šlo to rychle, nic nepodepisujeme a jedeme dál. První runda obsahuje 4 RZ, servis a zase 4 RZ, servis a už rampa na klatovském náměstí. Super atmosféra okořeněná tím, že historici jedou první a za námi až soudobé pole. To už jsme obdrželi tu nelichotivou zprávu, že sbor sportovních komisařů potrestal všechny hříšníky s gumama pokutou 3000Kč.  Fajn, jednorázově to asi vydržím, posádka je plně odpovědná za stav vozu a tedy i pneumatiky, ale spíše si kladu otázku co dál. Rozměrově správné pneumatiky koupit v rozměru 14 palců prostě nejde. Jedna věc je na pneumatice uvedený rozměr, ale to je šířka stopy, nikoliv šířka pneumatiky. A ta je větší ve všem co Hankook i jiní výrobci dodávají. Obrátil jsem se s žádostí o řešení a radu co dál na Standu Kafku z Autoklubu. Musím zde zcela objektivně říci, že pan Kafka komunikoval velmi rychle, objektivně a věcně se snahou o řešení. Posla dokonce i katalog Hankook s tím, že "evropská verze" pneumatik rozměr splňuje. No jo, ale pouze v suché verzi. Mokrá je vždy širší. K mému úžasu se ale panu Kafkovi podařilo uspět na technické komisi a dle jeho informací jsou noě povolena kola o rozměrech do 7,5 palce. Přihlášku na Krumlov jsme již poslali a tímto děkuji panu Kafkovi za příkladný přístup a ochotu něco řešit. Ještě jednou díky moc.

 

Dnes 1 - Měsičně 107 - Celkem 106761