bckground.gif
Fotorally

Po testování ve zmrzlých Žíželicích jsme se vydali do Slušovic na populární Kopnou. Je fajn vědět do čeho jdeme. Na kopné jsme startovali již po třetí, dvakrát jsme jeli některé části při Barumce a jednou při Mikuláši. S trochou nadsázky se nebojím říci, že jsme zde jak doma. Seznamovací jízdy probíhali v pohodě, použili jsme rozpis z loňského roku a jen mírně upravili. RZ Kopná jsme si napsali znovu, protože se v prostřední části se jela jinak než minule. Oproti našim předchozím startům jsem vyjeli s jiným designem. Znak škoda se přestěhoval do středu a máme nový "černý moderní" interiér. Pro ty kdo by nechápal, proč maska a interiér tolik znamená, je to dané homologací. Favorit první generace (pozná se hlavně tím, že má masku chladiče se znakem na straně) byl homologován v roce 1988 (rozteče kol 4x98, hnědá palubní deska, hnědé výplně dveří) dovolí startovat ve třídě E1. Jelikož jedeme tovární barvy dle roku 1993, tak jsme přizpůsobili i tyto detaily (rozteče kol 4x100, maska se znakem veprostřed, černý interiér, hladké dveřní kliky). Takže třída F5. Jak jednoduché se v tom vyznat:-) Jedna věc je homologace, druhá je dobová kapitola J, která udává, jak mají auta v dané periodě všeobecně vypadat. k tomu ale za chvilku.

Zpět na Kopnou. Na první rundu jsem dali 15 palcová kola. Bohužel to ale nebylo to pravé ořechové. Sice bylo auto vy rychlých pasážích a na brzdách klidné, ale v retardérech a ve vracákách se špatně ovládalo. Taktéž akcelerace na takto velkých a širokých kolech nebyla nejlepší. Holt, továrna věděla, proč jezdit pouze 13 a 14 palcové disky, i když homologace je i pro 15 palcové ráfky. Na další průjezdy jsme se proto vrátili ke 14 palcům u kterých vydržíme i nadále.

Co se týče kol, tak experiment jsme nedělali pouze my, ale také sbor technických komisařů. V prvním uzavřeném parkovišti chodili komisaři s takovou velkou šuplerou (posuvné měřítko) a měřili šířku kola přední i zadní nápravy. Na můj dotaz, co se děje a proč to měří, stroze odvětili že něco zkoušejí a že to není moje věc. Moje věc to byla až na Historic Vltava Rallye, ale k tomu až v dalším článku.

Na Kopné se celkově moc silná konkurence nesešla, takže vítězství v F5 bylo sice fajn, ale bez velké sportovní hodnoty. Ale s jednoznačně nejslabším autem jsme neskončili poslední a i to se počítá. Takže konec dobrý, všechno dobré a již se těšíme do Klatov.

Dnes 1 - Měsičně 107 - Celkem 106761