bckground.gif
Fotorally

Zimní období je v našich končinách dobou klidu a přípravou na novou sezonu. Je to hlavně dané tím, že u nás nejsou povoleny pneumatiky s hroty, takže rally na veřejných komunikacích není možná. To ale neplatí o uzavřeném prostoru milovického letiště vybudovaného v 80. letech sověstkou armádou. Mnoho z nás si představí, že letiště je velká nezáživná betonová plocha, tak proč zrovna rally? Každé letiště totiž musí mít mnoho obslužných komunikací a o to právě jde. Možností, jak namotat trať je nespočet a musím říci, že některé formáty tratě jsou jezdecky velmi hodnotné. Povrh tvoří buď panely nebo beton různé kvality (ale žádná rozbíjeřka to není), často se mění charakter jednotlivých úseků a tempo. Chvilku jedete po úzkým, pak na široké letiště a z toho odbočit zase do úzkého. Napsat si dobře rozpis s mnoha pomocnými body je základ. Možná se ptáte, že pro tak zkušeného soutěžáka jako je Marek to přece musí být nuda - nuda to rozhodně není, protože nejezdí Marek ale jeho syn Tomáš.

Ve 14 letech mu táta "propůjčil" svého prvního mazlíka a to Škodu Felici 1,6 skupiny A. Je to již docela raritní vůz, protože Felicií 1,6 skupiny A nikdy moc nejezdilo (většinou to byl Kit Car) a tohle je si myslím poslední dochovalý a funční exemplář. No a nyní se na něm učí naše budoucnost. A mě těší, že u toho můžu být také. Tím, že jezdíme pravým rally speciálem, vyžaduje i příprava a nastavení auta svoje. Vždyť délka zkoušky je kolem 5km a jede se obvykle 8x, takže pěkných 40 ostrých kilometrů s časomírou, sanitkou a celkovým zabezpečením. To už je fakt jak "pravá" rally. Konkurence je taky velká, auta různě upravená, ale bezpečná. Zde se kluci bez řidičáku pod dozorem rodičů učí závodit rychle a bezpečně. Milan by si mohl patentovat líheň na nové talenty. A dovolím si zde tvrdit, že Tomáš je jedním z nich (a více ho chválit nebudu:-)).

 

Ale aby to nebylo je o Amater Rallye, tak pochopitelně musíme absolvovat také "Rally rotoped - čti povinná lékařská prohlídka", udělání si licencí (letos poprvé elektonickým systémem), za což FAS (nově pouze AS) velmi chválím, a konče testováním závodních aut. Posádky většinou projdou u lékaře "bez závad", ale u testování je to podstatně horší. Aby jsme předešli zapsání závad do Sportovního průkazu, musíme načíst novinky ve sportovních řádech, nakoupit spoustu nových věcí (letos to byly sedačky, pásy a helmy- všemu tomu nám končila homologace, takže kdo jen trochu zná ceny, oklepe se jak oslíček) a jede se na STK Chodovec. Naštěstí je to od nás kousek, já vezu Feldu na podvalu, Marek po ose Favoritem. I přes důkladnou přípravu máme ve Sporťáku závadu a to "nehomologavou přední masku u Favorita". Možná se ptáte, co to tam máme? Nic tak hroznýho, jako je maska Favorit model 1993. Jenže my jedeme TPHV (Technický Průkaz Historického Vozidla) dle roku 1990 a tam je jiná přední maska (ta stará se znakem na straně). Takže buď vyměnit, nebo udělat jiné TPHV. Jelikož Favorit s novější maskou je takový, jak si jej všichni pamatují, tak jdeme do jiného TPHV, to znamená vše nově nafotit, sepsat a hlavně zaplatit. Pak budeme jezdit třídu F5 nikoliv E1:-) Pro někoho chaos, ale kdo zná pochopí o čem to je. Pro ostatní prostě klasický Favorit.

 

Snad se nám to povede do prvních závodů. Touto kličnou se tedy dostávám k našim plánům. Začneme testovací RZ Žíželice. Máme to kousek a můžeme Favorita vyzkoušet, vše si nastavit a zkontrolovat. Mistrovství historiků začneme naší oblíbenou Kopnou a následovat bude historická Vltava. Co bude dále se uvidí, ale když to půjde dobře tak pak bude Krumlov, Bohemka, Pačejov a Barumka. Taky by jsem se letos buď s Favoritem nebo Felícií svezli někde v zahraničí. Nějaká pěkná šotolina v Rakousku by nebyla k zahození (šotolinové gumy už máme). Lákají nás také asfaltové soutěže v rakouském malém šampionátu, ale uvidíme co se vlastně pojede, kdy a kde. Držte nám tedy palce, aby se nám smůla, zvěř a závady vyhýbaly velkým obloukem a mohli jsme diváky potěšit pohledem na Škodu Favorit skupiny A v nejklasičtějších továrních barvách. Budeme se fakt snažit. Takže Rally zdar a Favoritu zvlášť.

 

Dnes 1 - Měsičně 107 - Celkem 106761