bckground.gif
Fotorally

Celá sezona 2016 byla ve znamení plnících si dětských i dospěláckých snů. Vše začalo startem na Šumavě, pokoření veletěžkého Krumlova, tradiční Bohemkou, známým Pačejovem, fantastickou Barumkou a srdeční Příbramí. Poté svezení v Mostě a na závěr pochopitelně nemohl chybět Pražský Rallysprint. Pro nás oba je to domácí soutěž, na Strahov jsem mohl přijet tramvají. Tento volný podnik rozděluji mnoho rallyových fanoušků na dva tábory. Já bych se řadil asi někam do prostředka. V začátcích jsem byl jeho velkým podporovatelem, kdy ještě obsahoval klasickou RZ Řeporyje-Radotín a zpět, kroužení okolo strahovského stadionu byla super šou pro diváky. Poté byl vytěsněn na dostihové závodiště do Chuchle a to jsem nerozdýchal - raději zrušit než tohle. Pak se vrátil v různých podobách zase na Strahov, ale jako diváka mě odradilo vysoké vstupné a velmi přísná bezpečnostní pravidla. Proto jsem byl trochu v rozpacích, když Marek navrhl jako rozloučení se sezonou 2016 právě Pražský Rallysprint. Ale závodnické srdce říkalo jedeme. A zpětně musím říci, že vůbec nelituji. Když bych měl vypíchnout jeden jediný důvod proč jet zase příště, byla by to neuvěřitelná divácká kulisa a zájem fanoušků.

A jelikož to byl opravdu naše poslední soutěž v roce 2016, sluší se zde podkovat všem, co nám po celou sezonu drželi palce. Bez diváků u trati by rally bylo mdlým poznáváním krás naší vlasti, protože na místa, kam nás zavedli tratě bych se asi nikdy normálně nepodíval. Proto ještě jednou díky za podporu a diváckou kulisu a doufám, že pořadatelé tratí a vůbec FAS začne rally více propagovat a diváků bude jen a jen přibývat. Velký dík bych zde rád poslal také posádce na druhém "továrním" favoritu, Jmenovitě posádce Jiří Terš-Pavel Vítovec. Díky za super souboje a snad si to mohu dovolit i za kamarádství. Pochopitelně děkuji i dalším posádkám za super partu. No a pak nesmím zapomenout na pověstný mezičlánek mezi volantem a pedály, tedy na kamaráda a jezdce v jedné osobě Marka Štuksu. Díky moc za perfektní sezonu, spoustu zážitku a vždy bezpečné dojetí až do cíle. Bez tebe bych se stále jezdil jen dívat či se krčil za foťákem:-) A pak to nejdůležitější - mojí rodině. Díky moc mojí ženě Monice za pevné nervy, trpělivost a zato, že jsi se mnou sdílela nadšení i zklamání z něčeho, mnohým ženám tak vzdáleného, jako je rally. Když si vzpomenu, jak jsme v létě plánovali dovolenou, tak nejprve jsem v kalendáři vyškrtal termíny závodů, potom pracovní povinnosti a poté zbyl jen malý prostor pro naši společnou dovolenou. Takže ještě jednou díky, zasloužíš velkou pusu a respekt.

P.S. sponzorům neděkuji, jelikož žádné nemáme, o to je to lehčí:-)

Na závěr se pokusím poodhalit nějaké plány do budoucna. Favorita teď čeká náročná a drahá repase, počínaje lehkou klempířinou, trochu laku, repase tlumičů, převodovky, nové brzdy, spojka a výfuk a konče stavbou nového motoru, protože nám na Strahově prasknul blok motoru:-( Stejně jsme měli v plánu do něj trochu šáhnout, ale tohle bude trochu víc než bylo v plánu. Z kalendáře vynecháme na 100% Vltavu, protože se kryje s Autokrosem. Kde by jsme se chtěli ukázat je Krumlov, podle formátu soutěže možná Bohemka, chceme zažít atmosféru Barumky no a taky by jsme rádi vyzkoušeli nějakou cizinu, Rakouskou či Německo. Jestli se ptáte, proč nepojedeme celý mistrák, tak je to z důvodu špatného namixování aut do kategorií, protože výsledky v jednotlivých třídách nikoho nezajímají a FAS i pořadatelé na nějaké Favority kašlou. Kategorie 4, kde mezi sebou závodí BMW M3, Lancia Delta, Ford Siera a do toho Škoda 130LR, Lada VFTS, Škoda Favorit, Škoda 130L a Suzuki Swift je podle mého názoru postavená na hlavu. Takže díky, honit se za body v celém mistráku nemá v současné době velkou cenu a smysl. V Roce 2017 tedy trochu polevíme, ale to neznamená, že tady nejsme. Díky za podporu a PF2017.

Dnes 1 - Měsičně 107 - Celkem 106761