02.gif
Fotorally

Ačkoliv to budou již dva měsíce, kdy se na pražském Strahově roztočily kola závodních speciálů, z pohledu počasí se to zdá být jako včera. Ona totiž matička příroda připravila pro diváky pořádnou show v podobě čerstvé sněhové nadílky a pro závodníky plné ruce práce:-) To ale již velmi předbíhám, takže se vraťme na začátek, jak se vůbec start s Opelem Adam Cup na Strahově zrodil. To, že Marek koupil pro Tomíka novou závodní moderní hračku již víte, to že jezdila již na Traivě také, ale to byla stále bez R značek, tedy nedalo se jezdit mimo uzavřené tratě. Jenže ono přihlásit u nás závodní auto registrované u našich východních sousedů je problém více než zapeklitý a pro našince značně nepochopitelný. Nebudu Vás tím zatěžovat, ale ještě pár dní před startem to na nějaké pokoření Prahy s Adamem vůbec nevypadalo. jenže Marek je bojovník nejen na závodní trati, ale i v pokoření úředního šimla a tak se i se značným přispěním paní štěstěny start uskutečnil.

A co dál, dalo by se říci, když jsme s Markem a Tomášem přemýšleli, kde se svézt legálně a bezpečně, když Milovice zabrala Škodovka a udělali i tam odkladové parkoviště. Amater rally byl tím odepsán, ale Tomáš by měl jezdit co nejvíc. Pojedeme do Kopřivnice na polygon Tatry. Tam to bude něco nového, zajímavého a Silvestr Mikulaštík to pořádá fakt bezvadně. Tak jo, ale je to 400km! Ale co by člověk pro závodění neudělal:-) A tak jsme v půlce října vyrazili. Byl to poslední závod Tomáše se Škodou Felicia. Proč poslední? Protože mladý a nadějný závodník se musí učit na nových a moderních autech, aby se naučil se sekvencí, vyzkoušel pořádné brzdy, podvozek, gumy a vůbec ovládání auta. Spousta kluků ve 14 letech sní o různých tabletech, mobilech a vůbec podobných kravinách (mojí metou bylo ve 14 letech kolo Favorit:-)), ale Tomáš snil o Opelu Adam Cup. A podařilo. V tu dobu byl ještě na dílně, ale již další závod byl v Adamu. Ale ještě zpět do feličky.

Okruh v Kopřivnici je docela specifický, kombinace klasické RZ, kdy se jede ze zatáčky do zatáčky na rozpis a pak část spíše okruhová, po širokém, kde jsou schované různé odbočky a retardéry. Do toho asfalt, který gumy doslova žere, ale někde zase klouže. Jedou se obvykle dvě RZ, přejezd je jen několik metrů z cíle jedné RZ d startu druhé. Velmi přátelská atmosféra, super zázemí a krásná auta. Jen kdyby to nebylo pro pražáky tak daleko:-)

 

S Tomasem mě závodění neskutečně baví. Nebojí se to toho opřít, auto má v ruce a je fajn sledovat jeho klid. Jen je potřeba zapracovat na rozpisu, to musíme ještě pilovat:-)

A máme tu závěr sezóny. Po Příbrami se odjede již jen sprint v Vsetíne a pak několik "sranda" závodů jako Setkání mistrů, Pražský rallysprint a Mikuláš. Co dodat, uteklo to rychle, stejně jak uteče samotná rally. Ale vraťme se ještě do poloviny října, kdy vládlo krásné, téměř letní počasí. Po roční odmlce jsme vyjeli opět do Příbrami, aby jsme se poprali o co nejlepší výsledek v rámci kategorie 5, tedy historická auta v periodě výroby 1990-1996. Před Příbramí jsme drželi fantastickou druhou příčku za famózním Jindrou Štolfou. Za námi byl ale Vlasta Neumann s překrásným Fordem Cosworth RS, ale bylo jasné, že jestli Vlastu nezradí technika, půjde před nás.

V předvečer startu na Rally Příbram se pojďme v čase vrátit do konce prázdnin, kdy v kalendáři motoristických fanoušků je červeně poznamenáno magické slovo "Barumka". A nezbývá než souhlasit, protože tato soutěž se opravdu vymyká ostatním domácím soutěžím ve všech směrech a kdo říká, že se jedná o vrchol sezony, má 100% pravdu. To samé platí i o kalendáři Historických automobilů, i když jedeme jen půlku této krásné soutěže. A i kdyby se jel jenom autobusák, tak to stojí za to. Proto díky všem fanouškům, kteří dokáží i pro historiky vytvořit elektrizující atmosféru.

Dnes 0 - Měsičně 105 - Celkem 108430